Originální PFka novoročenky 2017, firemní PF, kreslené a vtipné novoročenky na zakázku

Originální netradiční PF novoročneky 2010
Firemní PF novoročenky
Soukromá PF novoročneky pro každého
PF novoročenky na zakázku,  šité na míru
Texty PF novoročenek pro inspiraci
Rady a tipy jak udělat dobrou PF novoročenku
Vše o PF, historie, zajímavosti
papírové modely čtyřkolekObjednávky a kontakt
 
Espanol - Felicitaciones Navidad
 
Rady a tipy pro správné PF
 
Správné PFko dokáže divy. Potěšit a pobavit obchodního partnera. Zviditelnit se mezi konkurencí. Napravit hříchy, kterých jste se v průběhu roku dopustili. Většinou je ale PFko jen zbytečným kusem papíru, který končí v koši už 5 minut po otevření obálky. Pokud chcete PFko, které vašeho partnera potěší a zaujme ho natolik, že si ho pověsí vedle počítače, máme pro vás pár rad.

Zahleděnost do vlastního produktu
Mnoho firem si nechá dělat vlastní PF, jejichž námětem je obrázek produktu, kterému na displeji svítí vánoční text nebo samotné výrobky tvoří vánoční nápis. Možná vám to připadá jako vtipná a originální pointa, ale není. Víme, že se vám váš výrobek líbí, i když je to třeba jen betonová tvárnice, ale ujišťujeme vás, že většina zákazníků neshledává na vašem výrobku nic krásného.

Smysl pro humor
Zaujmout můžete dvěma způsoby: seriózním tématem nebo dobrým smyslem pro humor. Vše ostatní (např. luxusní papír, skvělá grafika, …) působí trochu naprázdno. Seriózní témata přenechte raději nadacím nebo charitativním organizacím a zvolte raději humor, protože je to méně riskantní. Humor potěší, dokáže prolomit ledy, napomůže tomu, že si vás dotyčný zapamatuje a někdy i napraví nějaký ten hřích, kterého jste se v průběhu roku dopustili. Pokud je ovšem udělán decentně. Nesmíte si dělat legraci ze zákazníků a nesmíte nikoho urážet, leda společného nepřítele. Raději si ale udělejte legraci sami ze sebe. Věřte mi, že to zákazníka potěší.

 

 

Čitelnost
Dbejte na to, aby vaše ručně psané texty na PFku byly čitelné a to včetně podpisů. "Muří nohy" nikdo luštit nebude a adresát se tak ani nemusí dozvědět, kdo mu PF vlastně poslal.

Logo a firemní identita
Vzhled PF by měl být v souladu s vašim firemním designem. Postačí alespoň umístění loga ale lepší je i použití firemních barev (corporate design) přímo v grafice.

Osobní
Na PF by měl být nějaký ručně psaný text. Minimem je vaše jméno, ale lepší je celý text. Pokud nepíšete zrovna úhledně, požádejte někoho ve firmě, ať vám PFka nadepíše. Zákazník se nedoví kdo to psal, ale fakt, že bylo psáno ručně je důkazem, že PF myslíte vážně, a že vám zákazník stojí za pozornost. Ideálem je pak individuální osobní vzkaz dané osobě, nebo alespoň těm nejdůležitějším osobám, který mile potěší, a o to přece v přání jde.

Nápad
Vždy je lepší, pokud má novoročenka nějaký nápad, než pouhý obrázek s vánoční tematikou. Ujistěte se ale, že zákazník nápad pochopí. Pokud musíte PF při jeho schvalování vysvětlit, pak je špatně. Zákazníkovi ho nikdo vysvětlovat nebude. Někdy je lepší otestovat ho na někom, kdo má od problematiky dostatečný odstup.

 

Nuda
Pokud máte v úmyslu poslat obrázek zasněžené krajinky s domečky nebo vánoční stromek se svíčkami, pak raději žádné PF neposílejte. Vypadá to, že jste se s výběrem PF vůbec nelámali hlavu a posíláte ho jen z povinnosti.

Zábava
PF by mělo umět pobavit. Můžete zákazníkovi poslat místo PF nějaký reklamní předmět, nebo si zákazník může z papírového PF něco vyrobit, pomůcku, hlavolam, hru atd. Nesmí to být ale příliš dětinské nebo komplikované. Tyto nápady ovšem bývají dražší na výrobu, a složitější bývá rovněž distribuce.

Vkus
Pokud k tomu nebude nějaký důvod nebo hlubší pointa, neposílejte erotické obrázky. Nic proti obrázkům nahých slečen, ale pro účely PF se opravdu nehodí. Stejně jako roztomilá zvířátka.